Baby Bag

5 მიზეზი, თუ რატომ უნდა მივირთვათ საუზმეზე შვრიის ფაფა - ექიმების რეკომენდაციები

5 მიზეზი, თუ რატომ უნდა მივირთვათ საუზმეზე შვრიის ფაფა - ექიმების რეკომენდაციები

ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ის გადაცემა „ექიმების“ წამყვანებმა შვრიის სასარგებლო თვისებებზე ისაუბრეს და განმარტეს, რატომ არის სასურველი საუზმეზე შვრიის ფაფის მიღება:

„შვრიის ფაფა ნუტრიციოლოგების ფავორიტი დილის პროდუქტია. ჩვენ გეტყვით 5 მიზეზს, თუ რატომ უნდა მიირთვათ შვრია. პირველი მიზეზი არის გარეგნობა და სილამაზე. ვის არ უნდა კარგი კანი ჰქონდეს და ლამაზად გამოიყურებოდეს?! ამ იდეალური საკვები პროდუქტის გამოყენება შეიძლება კანის ისეთი დაავადებების საპრევენციოდ, როგორებიცაა ეგზემა, დერმატიტი. შვრიაში შედის ანტიოქსიდანტები, ბიოლოგიურად აქტიური ნივთიერებები, რომლებიც კანს ელასტიურობას მატებს. მეორე მიზეზი არის, რომ ის აძლიერებს კუნთოვან მასას. სხეულისა და კუნთების სიძლიერისთვის ჯანსაღი ნახშირწყლების გარკვეული დოზით მიღება აუცილებელია. დილით შვრიის ფაფის მირთმევა ამ ყველაფრით მოამარაგებს ჩვენს ორგანიზმს.

მას, ვინც დილას იწყებს შვრიის ფაფით, გულის შეტევების რისკი მნიშვნელოვნად აქვს შემცირებული. ეს სისხლის მიმოქცევის გაუმჯობესებით არის გამოწვეული. მეოთხე მიზეზი არის საჭმლის მომნელებელ სისტემაზე ზემოქმედება. ერთი ულუფა შვრიის ფაფა ბოჭკოების დღიური ნორმის ერთ მეხუთედს შეადგენს. თუ გაწუხებთ კუჭ-ნაწლავის პრობლემები, დილით შვრიის ფაფა შეუცვლელია.

მეხუთე მიზეზი გახლავთ ის, რომ შვრიის ფაფა იწვევს წონაში კლებას. ის გვეხმარება ადვილად დანაყრებაში. ადვილად დანაყრება განპირობებულია იმით, რომ მოცულობა ნაკლებ კალორაჟს გვაძლევს, მას შეუძლია აფუება და შაქრის დონის დაბალანსება. შვრია იწვევს მეტაბოლიზმის გაძლიერებას და დეზინტოქსიკაციას.“

წყარო:​ „ექიმები“

შეიძლება დაინტერესდეთ

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

ფსიქოლოგმა სოფო მახარაძემ მოზარდობის ასაკში ბავშვის ფსიქიკაზე სასკოლო სივრცის უდიდესი ზეგავლენის შესახებ ისაუბრა:

„მოზარდობის ასაკში ძალიან მნიშვნელოვანი ფაქტორი გახლავთ სასკოლო სივრცე. ჩემი საქმიანობიდან გამომდინარე ხშირად მიწევს შეხება მოზარდებთან. ძალიან ხშირია შემთხვევები, როდესაც სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან. ეს არ ეხება ყველა სკოლას და ყველა პედაგოგს. ჩვენ გვყავს უამრავი მასწავლებელი, რომელიც აბსოლუტურად პირნათლად ასრულებს თავის პასუხისმგებლობას, მაგრამ სამწუხაროდ ბევრია ასეთი შემთხვევები.

საყოველთაო შერცხვენები, საჯარო გაკრიტიკება ბავშვის, პირად, სენსიტიურ თემებზე საჯარო შეურაცხმყოფელი შეხება ბავშვს საკუთარი თავის მნიშვნელობას აკარგვინებს. სკოლის ფუნქცია არ არის მხოლოდ განათლების მიცემა, არამედ მასწავლებლის ფუნქცია არის ყოველ მოსწავლეში უნიკალურის, პერსონალურის აღმოჩენა და წინ წამოწევა. სამწუხაროდ, სკოლა ხშირ შემთხვევაში ამ ფუნქციას ვერ ასრულებს დღეს.

გარდამავალ ასაკში უმნიშვნელოვანესია, რომ ბავშვი იყოს ჩართული ცოდნის მიღების პროცესში, ის ამ პროცესიდან სიამოვნებას იღებდეს და ამ პროცესში საკუთარ თავს გამოხატავდეს. თუ ბავშვი საკუთარ თავს კონსტრუქციულ პროცესში გამოხატავს, ის არასდროს არ წავა, არ ჩაიკეტება და არ ჩაებმება თამაშებში, არასდროს არ მოიხმარს ნარკოტიკს. იქ, სადაც ადამიანი გამოხატავს საკუთარ თავს, მას არ უჩნდება ეს იმპულსი საკუთარი თავის დესტრუქციისა. სკოლის პასუხისმგებლობაა, რომ სასწავლო პროცესი იყოს პროცესზე ორიენტირებული და არა შედეგზე, ნიშანზე, მასწავლებლის მაამებლობაზე, კარგი სამსახურის შოვნაზე. განათლებამ თავისი სულიერი კომპონენტი დაკარგა, მხოლოდ მატერიალური დარჩა მას,“- მოცემულ საკითხზე სოფო მახარაძემ რადიო „იმედის“ ეთერში ისაუბრა.

წყარო: ​რადიო „იმედი“

წაიკითხეთ სრულად