Baby Bag

„და ნუ შემიყვანებ ჩვენ განსაცდელსა...“- როგორ განმარტავს იოანე ოქროპირი „მამაო ჩვენოს“ სიტყვებს

„და ნუ შემიყვანებ ჩვენ განსაცდელსა...“- როგორ განმარტავს იოანე ოქროპირი „მამაო ჩვენოს“ სიტყვებს

დეკანოზმა შალვა კეკელიამ განსაცდელის დათმენის გზებსა და ადამიანის სულიერი ცხოვრებისთვის განსაცდელების მნიშვნელობის შესახებ ისაუბრა:

„დღეს დილით ვკითხულობდი იოანე ოქროპირის განმარტებებს, „მამაო ჩვენოს“ განმარტებას. გახსოვთ სიტყვები: „და ნუ შემიყვანებ ჩვენ განსაცდელსა, არამედ მიხსენ ჩვენ ბოროტისაგან.“ იოანე ოქროპირი განმარტავს ამ სიტყვებს. რას ნიშნავს: „და ნუ შემიყვანებ ჩვენ განსაცდელსა“? რა დამოკიდებულებაზეა აქ საუბარი? რა განსაცდელზე? იოანე ოქროპირი ამბობს, რომ ადამიანები, პირველ რიგში, უნდა ითხოვდნენ იმას, რომ ისინი განსაცდელში არ შევიდნენ, რადგან ადამიანს სრულყოფილება არ აქვს მიღწეული. ადამიანს, რომელიც სუსტია, არ შეუძლია რაღაცები დაითმინოს ან მოერიოს, მან განსაცდელი არ უნდა ითხოვოს. პირიქით, უნდა ითხოვდეს: „მომარიდე განსაცდელი.“

იოანე ოქროპირი ამბობს, რომ თუ დაეშვა განსაცდელი, მაშინ ორი რამ გვმართებს, რომ ამ განსაცდელს გავუმკლავდეთ. პირველი, ეს არის სიმდაბლე, რითაც ამ განსაცდელს გავუმკლავდებით და მეორე, სიმტკიცე, რაც ადამიანს უნდა გააჩნდეს. განსაცდელის დროს გამოიცდება ადამიანის რწმენა, თუ როგორ უყვარდა მას ღმერთი, როგორ სჯეროდა ღმერთის. სანამ ადამიანი კარგად გრძნობს თავს, შეიძლება ის ღმერთის დიდებაშია, მას არაფერი აქვს საწინააღმდეგო ღმერთთან. როგორც კი ადამიანზე განსაცდელი მოიწევა, ბევრჯერ მინახავს ასეთი რამ, ადამიანი წლები დადის ეკლესიაში, მაგრამ განსაცდელის შემდეგ ის მაშინვე ტოვებს ტაძარს, გაბრაზებულია ღმერთზე. ბევრისგან მომისმენია საუბარი: რატომ? მე ხომ მთელი ცხოვრება ვმარხულობდი, ვლოცულობდი, მორჩა, მე ასეთი ღმერთი არ მჭირდება. რატომ დაუშვა ღმერთმა, რომ მე ასეთი რამ დამემართა? რატომ მოხდა ეს? ადამიანები განერიდებიან ღმერთს. ამ განსაცდელით გამოიცნობა შენი სარწმუნოება. შენ ხვდები, რომ შენი სარწმუნოება ყოფილა მოჩვენებითი, მარტო კეთილდღეობაზე აწყობილი სარწმუნოება. ხშირად ადამიანები ტაძარში მოდიან იმიტომ, რომ ამქვეყნიური კეთილდღეობა მოიპოვონ. სახარების სიტყვები გახსოვთ, ხომ? მაცხოვარი თავის მოწაფეებს ეუბნება, რომ უპირველეს ყოვლისა ღვთის სასუფეველი მოძებნეთო: „ ეძიებდე სასუფეველსა ღვთისასა და ყოველივე შეგეძინოს შენ.“

წყარო:​ davitianni georgia

შეიძლება დაინტერესდეთ

„არავითარ შემთხვევაში არ ველაპარაკოთ ბავშვს ენის მოჩლექით,“ - პედიატრი ანა მაღრაძე

პედიატრმა ანა მაღრაძემ ბავშვებში მეტყველების შეფერხებისა და ენაბორძიკობის პრევენციისთვის მშობლებს საინტერესო რჩევები მისცა:

„აუცილებელია ბავშვთან ასაკის შესაბამისი აქტივობები, ასაკის შესაბამისი მეტყველების გამომუშავება. ჩვენ არ უნდა ვესაუბროთ რთული წინადადებებით ბავშვს, რომელიც არის ორი წლის. არავითარ შემთხვევაში არ ველაპარაკოთ ბავშვს ენის მოჩლექით. უბრალოდ ვსაუბრობთ სწორად, გამართულად, მშვიდ ტონალობაში, აუცილებლად ნელა, გარკვევით, არააგრესიულად. ვცდილობთ, რომ ბავშვმა სწორად გადმოსცეს თავისი აზრი.

ენაბორძიკობის დროს ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს მშობლების და გარშემომყოფების რეაქციას. როდესაც ბავშვი, რომელსაც აქვს ენაბორძიკობა, იწყებს საუბარს და მშობელი ამ დროს ან დაძაბული უყურებს, ან არ აცდის საუბრის დასრულებას, ბავშვი ამ დროს უფრო მეტად იძაბება და ეს კიდევ უფრო მეტად იწვევს ენაბორძიკობას. ბავშვი უფრო სტრესში ვარდება.

 ძირითადად ხდება ფსიქოლოგების ჩართვა, თუ ეს არის განსაკუთრებით სტრესულ ფონზე განვითარებული, შეიძლება ჩავრთოთ ლოგოპედი, მეტყველების თერაპევტი. თუ არის ნეიროგენული მიზეზით განპირობებული, ამ შემთხვევაში საჭირო ხდება მედიკამენტოზური თერაპია შესაბამისი დანიშნულებით. გააჩნია დიაგნოზს, რა მიზეზის გამო განვითარდა ენაბორძიკობა.

ექვსი თვის ბავშვი, რომელიც იწყებს მარცვლების წარმოთქმას და თუნდაც გაუაზრებლად, მაგრამ ამბობს ორმარცვლიან სიტყვებს, წყვეტილად, მაგრამ ერთი და იგივე მარცვლების გამეორებით, ეს, რა თქმა უნდა, არ ჩაითვლება ენაბორძიკობად. ენაბორძიკობა ითვლება უკვე იმ ასაკიდან, როდესაც ბავშვი იწყებს უკვე მეტყველებას და ამ მეტყველების დინამიკურობა ირღვევა. ბავშვი ვეღარ ალაგებს წინადადებას, იწყებს ერთი და იგივე სიტყვის ან მარცვლის გამეორებას, ან აკეთებს პაუზებს მარცვლებს ან სიტყვებს შორის,“- მოცემულ საკითხზე ანა მაღრაძემ ტელეკომპანია „იმედის“ გადაცემაში „იმედის დილა“ ისაუბრა.

წყარო: ​„იმედის დილა“ 

წაიკითხეთ სრულად