Baby Bag

„3 წლის ასაკისთვის უფრო თამამად შეგვიძლია მივცეთ ბავშვს შოკოლადი,“- პედიატრი ია გოგებაშვილი

„3 წლის ასაკისთვის უფრო თამამად შეგვიძლია მივცეთ ბავშვს შოკოლადი,“- პედიატრი ია გოგებაშვილი

პედიატრმა ია გოგებაშვილმა ბავშვის კვებაში შოკოლადის როლის შესახებ ისაუბრა და აღნიშნა, რომ ადრეულ ასაკში მისი მიცემა პატარებისთვის არ შეიძლება:

​ის, რომ შოკოლადი კარგია ბავშვის გონებრივი განვითარებისთვის, არ ნიშნავს იმას, რომ შვიდი თვის ასაკში უნდა მივაწოდოთ მას. შოკოლადი არის გლუკოზის წყარო. გონებრივი განვითარებისთვის გლუკოზა კარგია. თავის ტვინი, მით უმეტეს, განვითარებადი ორგანიზმის თავის ტვინი დღე-ღამეში უწყვეტლივ მოიხმარს გლუკოზას. ამბობენ, რომ თავის ტვინი წუთში 100 მილიგრამ გლუკოზას მოიხმარს. თავის ტვინისთვის ენერგიის ყველაზე დიდი წყარო არის სწორედ გლუკოზა.“

„მარწყვის სიკეთის არ იყოს, პირველივე სეზონზე მოდის შეკითხვები: „მარწყვი რომ მივცე, რა მოხდება?!" მარწყვი ორ წლამდე საერთოდ არ არის სასურველი. შოკოლადი 3 წლის ასაკისთვის უფრო თამამად შეიძლება, შეგვიძლია მივცეთ 2-დან 3 წლამდე. ეს უნდა იყოს შავი შოკოლადი. კაკაოს შემცველი პროდუქტები კალცის ათვისებას და ძვლოვან სისტემაში გადანაცვლებას აფერხებს და ხელს უშლის,“- აღნიშნულ საკითხზე ია გოგებაშვილმა ტელეკომპანია GDS-ის გადაცემაში „შუადღე GDS” ისაუბრა.

წყარო: ​„შუადღე GDS”

„არ შეიძლება, რომ ბავშვთა ასაკში წახალისების სახით ტკბილეული იყოს გამოყენებული,“ - ლაშა უჩ...
​ენდოკრინოლოგმა ლაშა უჩავამ ბავშვის ჯანსაღ წონასა და ჯანსაღ კვებაზე ზრუნვის მნიშვნელობაზე ისაუბრა:„მუცლადყოფნის პერიოდში დედამ უნდა დაიწყოს ზრუნვა ბავშვის ნორმალურ ჩამოყალიბებაზე. ჭარბი წონით დაბადებუ...

შეიძლება დაინტერესდეთ

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

ფსიქოლოგმა სოფო მახარაძემ მოზარდობის ასაკში ბავშვის ფსიქიკაზე სასკოლო სივრცის უდიდესი ზეგავლენის შესახებ ისაუბრა:

„მოზარდობის ასაკში ძალიან მნიშვნელოვანი ფაქტორი გახლავთ სასკოლო სივრცე. ჩემი საქმიანობიდან გამომდინარე ხშირად მიწევს შეხება მოზარდებთან. ძალიან ხშირია შემთხვევები, როდესაც სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან. ეს არ ეხება ყველა სკოლას და ყველა პედაგოგს. ჩვენ გვყავს უამრავი მასწავლებელი, რომელიც აბსოლუტურად პირნათლად ასრულებს თავის პასუხისმგებლობას, მაგრამ სამწუხაროდ ბევრია ასეთი შემთხვევები.

საყოველთაო შერცხვენები, საჯარო გაკრიტიკება ბავშვის, პირად, სენსიტიურ თემებზე საჯარო შეურაცხმყოფელი შეხება ბავშვს საკუთარი თავის მნიშვნელობას აკარგვინებს. სკოლის ფუნქცია არ არის მხოლოდ განათლების მიცემა, არამედ მასწავლებლის ფუნქცია არის ყოველ მოსწავლეში უნიკალურის, პერსონალურის აღმოჩენა და წინ წამოწევა. სამწუხაროდ, სკოლა ხშირ შემთხვევაში ამ ფუნქციას ვერ ასრულებს დღეს.

გარდამავალ ასაკში უმნიშვნელოვანესია, რომ ბავშვი იყოს ჩართული ცოდნის მიღების პროცესში, ის ამ პროცესიდან სიამოვნებას იღებდეს და ამ პროცესში საკუთარ თავს გამოხატავდეს. თუ ბავშვი საკუთარ თავს კონსტრუქციულ პროცესში გამოხატავს, ის არასდროს არ წავა, არ ჩაიკეტება და არ ჩაებმება თამაშებში, არასდროს არ მოიხმარს ნარკოტიკს. იქ, სადაც ადამიანი გამოხატავს საკუთარ თავს, მას არ უჩნდება ეს იმპულსი საკუთარი თავის დესტრუქციისა. სკოლის პასუხისმგებლობაა, რომ სასწავლო პროცესი იყოს პროცესზე ორიენტირებული და არა შედეგზე, ნიშანზე, მასწავლებლის მაამებლობაზე, კარგი სამსახურის შოვნაზე. განათლებამ თავისი სულიერი კომპონენტი დაკარგა, მხოლოდ მატერიალური დარჩა მას,“- მოცემულ საკითხზე სოფო მახარაძემ რადიო „იმედის“ ეთერში ისაუბრა.

წყარო: ​რადიო „იმედი“

წაიკითხეთ სრულად