Baby Bag

„ამ პაციენტებისთვის მონოკლონური ანტისხეულების ადმინისტრირება დაავადების ადრეულ ეტაპზე მოხდება,“ - თამარ გაბუნია საქართველოში მონოკლონური ანტისხეულების მკურნალობის დაწყების შესახებ საუბრობს

„ამ პაციენტებისთვის მონოკლონური ანტისხეულების ადმინისტრირება დაავადების ადრეულ ეტაპზე მოხდება,“ - თამარ გაბუნია საქართველოში მონოკლონური ანტისხეულების მკურნალობის დაწყების შესახებ საუბრობს

ჯანდაცვის მინიტრის მოადგილემ თამარ გაბუნიამ საქართველოში მონოკლონური ანტისხეულების გამოყენების პროტოკოლის შესახებ ისაუბრა:

„იყო მსჯელობა იმაზე, თუ რა პროტოკოლით მოხდება მონოკლონური ანტისხეულების გამოყენება, რომელიც ქვეყანამ მიიღო დონაციის სახით გერმანიის მთავრობისგან. მონოკლონური ანტისხეულები ასევე მივიღეთ ამერიკის მხარისგან. უკვე მზად ვართ იმისთვის, რომ მათი გამოყენებაც დაიწყოს.“

თამარ გაბუნიას თქმით, საქართველოში ორი განსხვავებული მონოკლონური ანტისხეულების პრეპარატი გვაქვს:

„ორი განსხვავებული მონოკლონური ანტისხეულის პრეპარატი არის დღეს ხელმისაწვდომი ქვეყანაში. ერთ-ერთი არის ჰოსპიტალიზებული პაციენტებისთვის. კლინიკები, რომლებიც ჩართულია კოვიდის მართვაში, მიიღებენ პრეპარატს. გაწერილია დეტალური მოხმარების ინსტრუქცია. ძირითადად ეს არიან პაციენტები, რომლებსაც პროგნოზულად აქვთ დამძიმების უფრო მაღალი რისკი, მაგალითად, 65 წელზე მეტი ასაკის პირები, პირები, ვისაც აქვთ შაქრიანი დიაბეტი, ჭარბი წონა, ჰიპერტენზია და ასევე, საყურადღებოა მათი მდგომარეობა ჰოსპიტალიზაციის მომენტში.“

„მონოკლონური ანტისხეულების მეორე ჯგუფი ნაჩვენებია შედარებით მსუბუქი პაციენტებისთვის დაავადების განვითარების ადრეულ ეტაპზე. ძირითადად ეს იქნება პაციენტი, რომელსაც, შესაძლოა, სჭირდებოდეს მკურნალობა კოვიდ სასტუმროში ან მსუბუქი პაციენტი, ვინც შეიძლება იყოს ბინაზე. ოჯახის ექიმები გააკეთებენ იმ პაციენტების იდენტიფიცირებას, რომლებსაც ასაკის ან თანმხლები დაავადებების მაღალი აქვს დამძიმების რისკი. ამ პაციენტებისთვის მონოკლონური ანტისხეულების ადმინისტრირება დაავადების ადრეულ ეტაპზე მოხდება, ვიდრე იქნება მძიმე სურათი გამოხატული. გერმანია დიდი ხანია იყენებდა მონოკლონურ ანტისხეულებს. გამოცდილება არის ჩვენი რეგიონის ქვეყნებშიც. მონოკლონურმა ანტისხეულებმა უჩვენეს ჰოსპიტალიზაციის თავიდან აცილების, მძიმე ფორმის ჩამოყალიბებისა და სიკვდილობის შემცირების მაღალი პოტენციალი,“ - განაცხადა თამარ გაბუნიამ.

წყარო:  ​ტელეკომპანია „მაესტრო“

არ დაგავიწყდეთ !!!

Momsedu.ge-მ თქვენთვის შექმნა ახალი სივრცე. გაწევრიანდით ჯგუფში ყველაფერი ჯანმრთელობაზე

„ამ პრეპარატს უკვე ვადევნებთ თვალყურს, შესაძლოა, მალე მოხდეს მისი აღიარება და 2022 წელს გა...
​ალერგოლოგ-იმუნოლოგმა გიორგი კამკამიძემ პრეპარატ მოლნუპირავირის ეფექტიანობის შესახებ ისაუბრა. აღნიშნული პრეპარატი კოვიდ-19-ის საწინააღმდეგო ახალი ანტივირუსული მედიკამენტია, რომელზეც კვლევები აქტიურად...

შეიძლება დაინტერესდეთ

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

ფსიქოლოგმა სოფო მახარაძემ მოზარდობის ასაკში ბავშვის ფსიქიკაზე სასკოლო სივრცის უდიდესი ზეგავლენის შესახებ ისაუბრა:

„მოზარდობის ასაკში ძალიან მნიშვნელოვანი ფაქტორი გახლავთ სასკოლო სივრცე. ჩემი საქმიანობიდან გამომდინარე ხშირად მიწევს შეხება მოზარდებთან. ძალიან ხშირია შემთხვევები, როდესაც სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან. ეს არ ეხება ყველა სკოლას და ყველა პედაგოგს. ჩვენ გვყავს უამრავი მასწავლებელი, რომელიც აბსოლუტურად პირნათლად ასრულებს თავის პასუხისმგებლობას, მაგრამ სამწუხაროდ ბევრია ასეთი შემთხვევები.

საყოველთაო შერცხვენები, საჯარო გაკრიტიკება ბავშვის, პირად, სენსიტიურ თემებზე საჯარო შეურაცხმყოფელი შეხება ბავშვს საკუთარი თავის მნიშვნელობას აკარგვინებს. სკოლის ფუნქცია არ არის მხოლოდ განათლების მიცემა, არამედ მასწავლებლის ფუნქცია არის ყოველ მოსწავლეში უნიკალურის, პერსონალურის აღმოჩენა და წინ წამოწევა. სამწუხაროდ, სკოლა ხშირ შემთხვევაში ამ ფუნქციას ვერ ასრულებს დღეს.

გარდამავალ ასაკში უმნიშვნელოვანესია, რომ ბავშვი იყოს ჩართული ცოდნის მიღების პროცესში, ის ამ პროცესიდან სიამოვნებას იღებდეს და ამ პროცესში საკუთარ თავს გამოხატავდეს. თუ ბავშვი საკუთარ თავს კონსტრუქციულ პროცესში გამოხატავს, ის არასდროს არ წავა, არ ჩაიკეტება და არ ჩაებმება თამაშებში, არასდროს არ მოიხმარს ნარკოტიკს. იქ, სადაც ადამიანი გამოხატავს საკუთარ თავს, მას არ უჩნდება ეს იმპულსი საკუთარი თავის დესტრუქციისა. სკოლის პასუხისმგებლობაა, რომ სასწავლო პროცესი იყოს პროცესზე ორიენტირებული და არა შედეგზე, ნიშანზე, მასწავლებლის მაამებლობაზე, კარგი სამსახურის შოვნაზე. განათლებამ თავისი სულიერი კომპონენტი დაკარგა, მხოლოდ მატერიალური დარჩა მას,“- მოცემულ საკითხზე სოფო მახარაძემ რადიო „იმედის“ ეთერში ისაუბრა.

წყარო: ​რადიო „იმედი“

წაიკითხეთ სრულად