Baby Bag

„თუ ჩვენ ამ დინამიკით წავალთ, წლის ბოლოს შეგვეძლება ვთქვათ, რომ პანდემია დასრულებულია,“- ინფექციონისტი ალექსანდრე გოგინავა

„თუ ჩვენ ამ დინამიკით წავალთ, წლის ბოლოს შეგვეძლება ვთქვათ, რომ პანდემია დასრულებულია,“- ინფექციონისტი ალექსანდრე გოგინავა

ინფექციონისტმა ალექსანდრე გოგინავამ კოვიდ 19-ის პანდემიის დასრულების შესაძლო თარიღი დაასახელა:

„ჩვენ გვახსოვს, იყო მოსაზრება, რომ ომიკრონმა შესაძლებელია დაასრულოს პანდემია. საკმაოდ რეალისტური სურათია ახალ ჩვენ თვალწინ, რომ იმ ქვეყნებში, სადაც ომიკრონის ტალღამ გადაიარა, მკვეთრად უმჯობესდება ვითარება. მათ შორის არის საქართველოც. შემიძლია ვთქვა, რომ ამ ეტაპზე ჩვენ ქვეყანაში, ევროპის რეგიონში არის სტაბილური ეპიდსიტუაცია. თუ ჩვენ ამ დინამიკით წავალთ, წლის ბოლოს შეგვეძლება ვთქვათ, რომ პანდემია დასრულებულია და მეტ-ნაკლებად დავუბრუნდეთ ცხოვრების ჩვეულ წესს.“

„ეს რომ მოხდეს, ამისთვის რამოდენიმე ფაქტორია გასათვალისწინებელი. მნიშვნელოვანია, რომ მსოფლიოს მასშტაბით მოსახლეობის დიდი ნაწილი იყოს ვაქცინირებული. ეს ხელს უწყობს ახალი შტამების წარმოქმნის რისკების შემცირებას. დელტაკრონის ახალი შტამი შეიცავს როგორც დელტასთვის, ასევე ომიკრონისთვის დამახასიათებელ გენეტიკურ მასალას. იყო მოსაზრება, რომ მას ისეთივე აგრესიული მიმდინარეობა ახასიათებდა, როგორც დელტას და ისეთი სწრაფი გავრცელება, როგორიც ომიკრონს. არსებული კვლევებით, საბედნიეროდ უნდა ითქვას, რომ ის არ არის ისეთი სახიფათო, როგორც დელტა და ომიკრონი. ის რამოდენიმე კვირაა უკვე არსებობს და სულ რამოდენიმე ათეული შემთხვევაა დაფიქსირებული. ამიტომ, დელტაკრონი არ წარმოადგენს ისეთ მასშტაბურ საფრთხეს, როგორიც იყო ომიკრონი და დელტა,“- აღნიშნულ საკითხზე ალექსანდრე გოგინავამ ტელეკომპანია „იმედის“ გადაცემაში „იმედის დღე“ ისაუბრა.

წყარო: ​„იმედის დღე“

შეიძლება დაინტერესდეთ

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

ფსიქოლოგმა სოფო მახარაძემ მოზარდობის ასაკში ბავშვის ფსიქიკაზე სასკოლო სივრცის უდიდესი ზეგავლენის შესახებ ისაუბრა:

„მოზარდობის ასაკში ძალიან მნიშვნელოვანი ფაქტორი გახლავთ სასკოლო სივრცე. ჩემი საქმიანობიდან გამომდინარე ხშირად მიწევს შეხება მოზარდებთან. ძალიან ხშირია შემთხვევები, როდესაც სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან. ეს არ ეხება ყველა სკოლას და ყველა პედაგოგს. ჩვენ გვყავს უამრავი მასწავლებელი, რომელიც აბსოლუტურად პირნათლად ასრულებს თავის პასუხისმგებლობას, მაგრამ სამწუხაროდ ბევრია ასეთი შემთხვევები.

საყოველთაო შერცხვენები, საჯარო გაკრიტიკება ბავშვის, პირად, სენსიტიურ თემებზე საჯარო შეურაცხმყოფელი შეხება ბავშვს საკუთარი თავის მნიშვნელობას აკარგვინებს. სკოლის ფუნქცია არ არის მხოლოდ განათლების მიცემა, არამედ მასწავლებლის ფუნქცია არის ყოველ მოსწავლეში უნიკალურის, პერსონალურის აღმოჩენა და წინ წამოწევა. სამწუხაროდ, სკოლა ხშირ შემთხვევაში ამ ფუნქციას ვერ ასრულებს დღეს.

გარდამავალ ასაკში უმნიშვნელოვანესია, რომ ბავშვი იყოს ჩართული ცოდნის მიღების პროცესში, ის ამ პროცესიდან სიამოვნებას იღებდეს და ამ პროცესში საკუთარ თავს გამოხატავდეს. თუ ბავშვი საკუთარ თავს კონსტრუქციულ პროცესში გამოხატავს, ის არასდროს არ წავა, არ ჩაიკეტება და არ ჩაებმება თამაშებში, არასდროს არ მოიხმარს ნარკოტიკს. იქ, სადაც ადამიანი გამოხატავს საკუთარ თავს, მას არ უჩნდება ეს იმპულსი საკუთარი თავის დესტრუქციისა. სკოლის პასუხისმგებლობაა, რომ სასწავლო პროცესი იყოს პროცესზე ორიენტირებული და არა შედეგზე, ნიშანზე, მასწავლებლის მაამებლობაზე, კარგი სამსახურის შოვნაზე. განათლებამ თავისი სულიერი კომპონენტი დაკარგა, მხოლოდ მატერიალური დარჩა მას,“- მოცემულ საკითხზე სოფო მახარაძემ რადიო „იმედის“ ეთერში ისაუბრა.

წყარო: ​რადიო „იმედი“

წაიკითხეთ სრულად