Baby Bag

რა ზიანს აყენებს მუხლებზე დადებული ლეპტოპი და ჯიბეში ჩადებული მობილური ტელეფონი მოზარდი ბიჭების ჯანმრთელობას? - უროლოგი გიორგი ბოჭორიშვილი

რა ზიანს აყენებს მუხლებზე დადებული ლეპტოპი და ჯიბეში ჩადებული მობილური ტელეფონი მოზარდი ბიჭების ჯანმრთელობას? - უროლოგი გიორგი ბოჭორიშვილი

უროლოგმა გიორგი ბოჭორიშვილმა მოზარდების სექსუალურ ჯანმრთელობაზე მათი ცხოვრების წესის ზეგავლენის შესახებ ისაუბრა და აღნიშნა, რომ ეკრანთან ხანგრძლივი დროის გატარება მოზარდების ჯანმრთელობაზე ნეგატიურად აისახება:

„ერთ რამეზე გავამახვილებ ყურადღებას. ავიღოთ მაგალითად ლეპტოპი. ლეპტოპი რომ დაიდო მუხლებზე და ლეპტოპით იმუშაო, ძალიან ცუდ გავლენას ახდენს ეს სათესლე ჯირკვლებზე. მუხლებზე დადებული ლეპტოპი, ჯიბეში ჩადებული მობილური ტელეფონი ძალიან ცუდ გავლენას ახდენს სათესლე ჯირკვლებზე. ეს ცნობილია, ეს იცის მეცნიერებამ.

სამწუხაროდ, ეს ცხოვრებამ მოიტანა და XX საუკუნის ბოლომ და XXI საუკუნემ, როდესაც ასეთი ფანტასტიკური რევოლუცია მოხდა და შემოვიდა კომპიუტერი. შემოვიდა საძიებო სისტემები, ადამიანს დაავიწყდა, რომ არსებობს წიგნი, რომ არსებობს სხვა ფორმის გართობები. ჩვენ სხვანაირად გავიზარდეთ და ჩვენ ბევრად უფრო ჯანმრთელი თაობა ვართ, სამწუხაროდ, ვიდრე ის თაობა, რომელიც მუდმივად არის მიჯაჭვული ეკრანს. ამავდროულად შესაძლებლობა შეუზღუდავია. თამაშებში კიდევ რა იგულისხმება ეს ცალკე თემაა. არ არის ეს კარგი,“ - აღნიშნულ საკითხზე გიორგი ბოჭორიშვილმა საქართველოს პირველი არხის გადაცემაში „პირადი ექიმი - მარი მალაზონია“ ისაუბრა.

წყარო: ​„პირადი ექიმი - მარი მალაზონია“ 

შეიძლება დაინტერესდეთ

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

ფსიქოლოგმა სოფო მახარაძემ მოზარდობის ასაკში ბავშვის ფსიქიკაზე სასკოლო სივრცის უდიდესი ზეგავლენის შესახებ ისაუბრა:

„მოზარდობის ასაკში ძალიან მნიშვნელოვანი ფაქტორი გახლავთ სასკოლო სივრცე. ჩემი საქმიანობიდან გამომდინარე ხშირად მიწევს შეხება მოზარდებთან. ძალიან ხშირია შემთხვევები, როდესაც სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან. ეს არ ეხება ყველა სკოლას და ყველა პედაგოგს. ჩვენ გვყავს უამრავი მასწავლებელი, რომელიც აბსოლუტურად პირნათლად ასრულებს თავის პასუხისმგებლობას, მაგრამ სამწუხაროდ ბევრია ასეთი შემთხვევები.

საყოველთაო შერცხვენები, საჯარო გაკრიტიკება ბავშვის, პირად, სენსიტიურ თემებზე საჯარო შეურაცხმყოფელი შეხება ბავშვს საკუთარი თავის მნიშვნელობას აკარგვინებს. სკოლის ფუნქცია არ არის მხოლოდ განათლების მიცემა, არამედ მასწავლებლის ფუნქცია არის ყოველ მოსწავლეში უნიკალურის, პერსონალურის აღმოჩენა და წინ წამოწევა. სამწუხაროდ, სკოლა ხშირ შემთხვევაში ამ ფუნქციას ვერ ასრულებს დღეს.

გარდამავალ ასაკში უმნიშვნელოვანესია, რომ ბავშვი იყოს ჩართული ცოდნის მიღების პროცესში, ის ამ პროცესიდან სიამოვნებას იღებდეს და ამ პროცესში საკუთარ თავს გამოხატავდეს. თუ ბავშვი საკუთარ თავს კონსტრუქციულ პროცესში გამოხატავს, ის არასდროს არ წავა, არ ჩაიკეტება და არ ჩაებმება თამაშებში, არასდროს არ მოიხმარს ნარკოტიკს. იქ, სადაც ადამიანი გამოხატავს საკუთარ თავს, მას არ უჩნდება ეს იმპულსი საკუთარი თავის დესტრუქციისა. სკოლის პასუხისმგებლობაა, რომ სასწავლო პროცესი იყოს პროცესზე ორიენტირებული და არა შედეგზე, ნიშანზე, მასწავლებლის მაამებლობაზე, კარგი სამსახურის შოვნაზე. განათლებამ თავისი სულიერი კომპონენტი დაკარგა, მხოლოდ მატერიალური დარჩა მას,“- მოცემულ საკითხზე სოფო მახარაძემ რადიო „იმედის“ ეთერში ისაუბრა.

წყარო: ​რადიო „იმედი“

წაიკითხეთ სრულად