Baby Bag

„ამ ვირუსისგან ყველაფერს უნდა ველოდოთ, მან შეიძლება ყველა სისტემის მხრივ მოგვცეს თავისი გამოვლინება,“ - პედიატრი ინგა მამუჩიშვილი

„ამ ვირუსისგან ყველაფერს უნდა ველოდოთ, მან შეიძლება ყველა სისტემის მხრივ მოგვცეს თავისი გამოვლინება,“ - პედიატრი ინგა მამუჩიშვილი

პედიატრი ინგა მამუჩიშვილი კოვიდ-19-ით ინფიცირების დროს ბავშვებში ყველაზე საგანგაშო და საყურადღებო სიმპტომების შესახებ საუბრობს. მისი თქმით, შეუპოვარი ტემპერატურა და ხველა აუცილებლად მოითხოვს მედიკოსების მეთვალყურეობას:

„შემოდგომა-ზამთრის პერიოდი ზოგადად გამოირჩევა მწვავე რესპირატორული ინფექციებით. ​ამის გამავრცელებლები ყოველთვის იყვნენ ჩვენი ბავშვები. ბავშვებში განსაკუთრებული ნიშნები, რაც შეიძლება გამოვყო, ეს არის ცხვირის გაჭედვა, ტემპერატურა. გრიპისგან განსხვავებით არ არის მაღალი ცხელება დამახასიათებელი, ტემპერატურა უფრო 38,5 გრადუსამდეა ხოლმე. გვხვდება დიარეა, პირღებინება. ბოლოს მნიშვნელოვნად გახშირდა კონიუქტივიტები და სტომატიტები ბავშვთა ასაკში. ბავშვები პოსტკოვიდურ პერიოდში დაჰყავთ სხვადასხვა კვლევებზე. ეს ნამდვილად არ არის საჭირო. ნუ შეაწუხებენ კოაგულოგრამების, D-დიმერების ანალიზებით. მსუბუქი და საშუალო ფორმების შემთხვევაში, შეგვიძლია გადავაკონტროლოთ მხოლოდ სისხლის საერთო ანალიზი.“

ინგა მამუჩიშვილის თქმით, მოზარდებში სიმპტომატიკა უფრო მრავალფეროვანია:

„მოზარდებში შემიძლია გამოვყო ნევროლოგიური სიმპტომატიკა, როგორიც არის თავის ტკივილი, წელის ტკივილი, მიალგია, რევმატიული ნიშნები, როგორიც არის ძვლებისა და სახსრების ტკივილი. კოვიდი იმდენად მრავალფეროვანია თავისი კლინიკური გამოვლინებით, რომ მისგან ყველაფერს უნდა ველოდოთ, მე ასე ვამბობ ხოლმე ხშირად. მან შეიძლება ყველა სისტემის მხრივ მოგვცეს თავისი გამოვლინება. ყოველთვის უნდა მივაქციოთ ყურადღება ბავშვის ზოგად მდგომარეობას. თუ ბავშვი სწრაფად იღლება, თუ ის ლეთარგიულია, თუ სითხეს არ სვამს, ​აქვს შეუპოვარი ცხელება, 39-40 გრადუსი, არ ემორჩილება მედიკამენტებს რამდენიმე დღის განმავლობაში, თუ ხველა არის შეუპოვარი, იწყება ქოშინი, სუნთქვაში ნეკნებს შორის არის მონაწილეობა, ნესტოების ბერვა, ასეთ შემთხვევაში სასწრაფოდ უნდა მივმართოთ 112-ს ან ოჯახის ექიმს და გადავიყვანოთ ბავშვი კლინიკაში.“

კოვიდის გადატანის შემდგომ ფილტვის ჯანმრთელობაზე ზრუნვის მნიშვნელობის შესახებ საუბრობს ​პულმონოლოგი კახა ვაჭარაძე:

„ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს პაციენტის პოსტკოვიდურ მართვას. პაციენტებს თვეების განმავლობაში მიჰყვებათ ისეთი სინდრომები, როგორიცაა: ნერვული აშლილობები, ​ტკივილი გულ-მკერდის არეში, ხველა, ქოშინი, რაც ყველაზე საშიშია. გაცილებით უფრო ხანგრძლივად რჩება გულ-მკერდის არეში ტკივილი, ჰაერის უკმარისობა და ქოშინი. ფილტვი მეტ-ნაკლებად ყველა პაციენტთან ზიანდება.“

„გართულებების გამოსავლენად უპირატესია ტომოგრაფიული კვლევა, რომლის ჩატარება კვირაში ერთხელ არ შეიძლება. აუცილებელია, რომ ის გაკეთდეს დასაწყისში, აუცილებლობის შემთხვევაში ორი კვირის შემდეგ და ექვსიდან-რვა კვირის შემდეგ. ეს უნდა გაკეთდეს ექიმის დანიშნულებით. პაციენტებმა არ უნდა დაიწყონ თვითშემოქმედება და თვითმკურნალობა. შემდგომში აუცილებელია გაკეთდეს ​კოაგულაციური სისტემის კონტროლი, ანთების მარკერები: ეს არის სისხლის საერთო ანალიზი, D-დიმერი. თუ გვაქვს ბაქტერიული და ვირუსული ფონის გადაჯვარედინება, დიდი სიფრთხილითაა მიდგომა საჭირო. აქ წყდება ანტიბიოტიკოთერაპია დავიწყოთ თუ არა პაციენტთან,“ - აღნიშნულ საკითხებზე მედიკოსებმა ტელეკომპანია რუსთავის ორის გადაცემაში „თქვენი კლინიკა“ ისაუბრეს.

წყარო: ​თქვენი კლინიკა

არ დაგავიწყდეთ !!!

დაემატეთ ჯგუფში საბავშვო რეცეპტები

„მედარდებიან ჩვენი ბავშვები, მოზარდები, მათი ფსიქოსომატური მდგომარეობა... სახლებში გამოკეტ...
ამის შესახებ სოციალურ ქსელში პედიატრი, მედიცინის მეცნიერებათა დოქტორი ინგა მამუჩიშვილი წერს.

შეიძლება დაინტერესდეთ

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

ფსიქოლოგმა სოფო მახარაძემ მოზარდობის ასაკში ბავშვის ფსიქიკაზე სასკოლო სივრცის უდიდესი ზეგავლენის შესახებ ისაუბრა:

„მოზარდობის ასაკში ძალიან მნიშვნელოვანი ფაქტორი გახლავთ სასკოლო სივრცე. ჩემი საქმიანობიდან გამომდინარე ხშირად მიწევს შეხება მოზარდებთან. ძალიან ხშირია შემთხვევები, როდესაც სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან. ეს არ ეხება ყველა სკოლას და ყველა პედაგოგს. ჩვენ გვყავს უამრავი მასწავლებელი, რომელიც აბსოლუტურად პირნათლად ასრულებს თავის პასუხისმგებლობას, მაგრამ სამწუხაროდ ბევრია ასეთი შემთხვევები.

საყოველთაო შერცხვენები, საჯარო გაკრიტიკება ბავშვის, პირად, სენსიტიურ თემებზე საჯარო შეურაცხმყოფელი შეხება ბავშვს საკუთარი თავის მნიშვნელობას აკარგვინებს. სკოლის ფუნქცია არ არის მხოლოდ განათლების მიცემა, არამედ მასწავლებლის ფუნქცია არის ყოველ მოსწავლეში უნიკალურის, პერსონალურის აღმოჩენა და წინ წამოწევა. სამწუხაროდ, სკოლა ხშირ შემთხვევაში ამ ფუნქციას ვერ ასრულებს დღეს.

გარდამავალ ასაკში უმნიშვნელოვანესია, რომ ბავშვი იყოს ჩართული ცოდნის მიღების პროცესში, ის ამ პროცესიდან სიამოვნებას იღებდეს და ამ პროცესში საკუთარ თავს გამოხატავდეს. თუ ბავშვი საკუთარ თავს კონსტრუქციულ პროცესში გამოხატავს, ის არასდროს არ წავა, არ ჩაიკეტება და არ ჩაებმება თამაშებში, არასდროს არ მოიხმარს ნარკოტიკს. იქ, სადაც ადამიანი გამოხატავს საკუთარ თავს, მას არ უჩნდება ეს იმპულსი საკუთარი თავის დესტრუქციისა. სკოლის პასუხისმგებლობაა, რომ სასწავლო პროცესი იყოს პროცესზე ორიენტირებული და არა შედეგზე, ნიშანზე, მასწავლებლის მაამებლობაზე, კარგი სამსახურის შოვნაზე. განათლებამ თავისი სულიერი კომპონენტი დაკარგა, მხოლოდ მატერიალური დარჩა მას,“- მოცემულ საკითხზე სოფო მახარაძემ რადიო „იმედის“ ეთერში ისაუბრა.

წყარო: ​რადიო „იმედი“

წაიკითხეთ სრულად