Baby Bag

„ბავშვი კონდიციონერთან უნდა იყოს მაქსიმუმ ოთხი საათის განმავლობაში,“ - ინფექციონისტი მაია ქაჩლიშვილი

„ბავშვი კონდიციონერთან უნდა იყოს მაქსიმუმ ოთხი საათის განმავლობაში,“ - ინფექციონისტი მაია ქაჩლიშვილი

​​ინფექციონისტმა მაია ქაჩლიშვილმა ბავშვებთან კონდიციონერის გამოყენების წესების შესახებ ისაუბრა. მან აღნიშნა, რომ კონდიციონერის გამოყენება ბავშვთან საჭიროა, თუ გარემო ტემპერატურა 35 გრადუსზე მაღალია, ბავშვი არ ჭამს და არ იძინებს:

„თუ გარემო ტემპერატურა არის 35 გრადუსზე მაღალი, ბავშვი არც ჭამს, არც იძინებს, აქედან გამომდინარე ზაფხულში კონდიციონერის არსებობა აუცილებელი ფაქტორია. მე ძალიან ხშირად მიხდება ბრძოლა და ახსნა-განმარტება პაციენტის მშობელთან, რომ კონდიციონერი უნდა ჩართოს. ჩვილი ბავშვები რომ იბადებიან, ახალშობილები, ისინიც იმყოფებიან იმ გარემოში.“

მაია ქაჩლიშვილის თქმით, როდესაც ბავშვს სძინავს, კონდიციონერის გამოყენება რეკომენდებული არ არის:

„გარემო ტემპერატურა როდესაც არის 35 გრადუსზე მეტი, ამ შემთხვევაში უნდა გამოვიყენოთ კონდიციონერი. შიდა სივრცეში ტემპერატურა უნდა იყოს 22-დან 24 გრადუსამდე. ძილის პერიოდში ბავშვთა ასაკში კონდიციონერის გამოყენება არ არის რეკომენდებული. იმ გარემოში, სადაც კონდიციონერი დგას, ბავშვი უნდა იყოს სამი მეტრის დაშორებით. კონდიციონერის შეძენისას უნდა გავითვალისწინოთ, რომ მას უნდა ჰქონდეს ჰაერის და ტემპერატურის მარეგულირებელი. რაც უფრო მაღალი ხარისხის არის კონდიციონერი, მით მეტად უსაფრთხოა.“

„გამოშრობის საპროფილაქტიკოდ უნდა ვსვათ ბევრი წყალი კონდიციონერის ქვეშ. ​ბავშვი კონდიციონერთან უნდა იყოს მაქსიმუმ ოთხი საათის განმავლობაში. გარდა სარგებლისა, კონდიციონერს აქვს ძალიან მავნე გვერდითი მოვლენები. შიგნითა და გარეთა ტემპერატურას შორის სხვაობა უნდა იყოს ყველაზე ცოტა ოთხი გრადუსი. არ არის სასარგებლო ის, რომ ძალიან ციოდეს ოთახში და გარეთ მაღალი ტემპერატურა იყოს. ამ ტემპერატურის ცვლილებას ადამიანის ორგანიზმი ძალიან ცუდად იტანს. გადაციების ფაქტორი არის ძალიან ცუდი. სანამ სეზონი დაიწყება კონდიციონერი აუცილებლად უნდა გაიწმინდოს. მას აქვს ფილტრები და რომ ნახოთ ეს ფიტლრები რა საშინელ რაღაცებს შეიცავს, ის ან გამდინარე წყლით უნდა გაირეცხოს, ან მტვერსასრუტის საშუალებით გაიწმინდოს. როდესაც კონდიციონერში გროვდება ჭუჭყი, იქ მრავლდება ბაქტერიები, პარაზიტები, სოკო,“ - აღნიშნულ საკითხზე მაია ქაჩლიშვილმა ტელეკომპანია „ფორმულას“ გადაცემაში „დილა ფორმულაზე“ ისაუბრა.

წყარო: ​„დილა ფორმულაზე“

არ დაგავიწყდეთ !!!

Momsedu.ge-მ თქვენთვის შექმნა ახალი სივრცე. გაწევრიანდით ჯგუფში ჯანმრთელობა

სახიფათოა თუ არა კონდიციონერი ბავშვის ჯანმრთელობისთვის? - ევგენი კომაროვსკის რეკომენდაციებ...
​ზაფხულის დადგომასთან ერთად სახლში ტემპერატურა იმატებს. უფროსებს და ბავშვებს სიცხე ძალიან აწუხებთ. მშობლები სიცხის მიუხედავად კონდიციონერის ჩართვას ხშირად ერიდებიან, რადგან არ იციან, რამდენად უსაფრთხო...

შეიძლება დაინტერესდეთ

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

„სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან,“- ფსიქოლოგი სოფო მახარაძე

ფსიქოლოგმა სოფო მახარაძემ მოზარდობის ასაკში ბავშვის ფსიქიკაზე სასკოლო სივრცის უდიდესი ზეგავლენის შესახებ ისაუბრა:

„მოზარდობის ასაკში ძალიან მნიშვნელოვანი ფაქტორი გახლავთ სასკოლო სივრცე. ჩემი საქმიანობიდან გამომდინარე ხშირად მიწევს შეხება მოზარდებთან. ძალიან ხშირია შემთხვევები, როდესაც სამწუხარო მატრავმირებელი გამოცდილებები მოზარდებს უხვად აქვთ სკოლიდან. ეს არ ეხება ყველა სკოლას და ყველა პედაგოგს. ჩვენ გვყავს უამრავი მასწავლებელი, რომელიც აბსოლუტურად პირნათლად ასრულებს თავის პასუხისმგებლობას, მაგრამ სამწუხაროდ ბევრია ასეთი შემთხვევები.

საყოველთაო შერცხვენები, საჯარო გაკრიტიკება ბავშვის, პირად, სენსიტიურ თემებზე საჯარო შეურაცხმყოფელი შეხება ბავშვს საკუთარი თავის მნიშვნელობას აკარგვინებს. სკოლის ფუნქცია არ არის მხოლოდ განათლების მიცემა, არამედ მასწავლებლის ფუნქცია არის ყოველ მოსწავლეში უნიკალურის, პერსონალურის აღმოჩენა და წინ წამოწევა. სამწუხაროდ, სკოლა ხშირ შემთხვევაში ამ ფუნქციას ვერ ასრულებს დღეს.

გარდამავალ ასაკში უმნიშვნელოვანესია, რომ ბავშვი იყოს ჩართული ცოდნის მიღების პროცესში, ის ამ პროცესიდან სიამოვნებას იღებდეს და ამ პროცესში საკუთარ თავს გამოხატავდეს. თუ ბავშვი საკუთარ თავს კონსტრუქციულ პროცესში გამოხატავს, ის არასდროს არ წავა, არ ჩაიკეტება და არ ჩაებმება თამაშებში, არასდროს არ მოიხმარს ნარკოტიკს. იქ, სადაც ადამიანი გამოხატავს საკუთარ თავს, მას არ უჩნდება ეს იმპულსი საკუთარი თავის დესტრუქციისა. სკოლის პასუხისმგებლობაა, რომ სასწავლო პროცესი იყოს პროცესზე ორიენტირებული და არა შედეგზე, ნიშანზე, მასწავლებლის მაამებლობაზე, კარგი სამსახურის შოვნაზე. განათლებამ თავისი სულიერი კომპონენტი დაკარგა, მხოლოდ მატერიალური დარჩა მას,“- მოცემულ საკითხზე სოფო მახარაძემ რადიო „იმედის“ ეთერში ისაუბრა.

წყარო: ​რადიო „იმედი“

წაიკითხეთ სრულად